KURUMSAL

Sürdürülebilirlik Raporlaması

2023 YILI SÜRDÜRÜLEBILIRLIK RAPORU

 

1.Rapor Hakkinda

2023 yili itibariyle sürdürülebilirlik çalismalarimiza basladik. Bu dogrultuda gerçeklestirdigimiz gelismeyi; yönetimimiz, çalisanlarimiz, konuklarimiz, tedarikçilerimiz ve diger tüm partnerlerimiz ile paylasmayi ve böylece bu noktada yaratacagimiz farkindaligi artirarak, ortak hedef ve basarilara dönüstürebilmeyi amaçlamaktayiz.

Bu hazirlanan sürdürülebilirlik raporu Ocak-Aralik 2023 yil araligindaki verileri içermektedir.

2.Tesis Tanitimi ve Tesis Özellikleri

Sehr-i Nuh Otel Sirnak il merkezinde açilan ilk ve tek 5 Yildizli otel özelligi tasimaktadir. Klasik ve Modern mimarisiyle, misafirlerimizin en rahat sekilde yasayacaklari apart, konaklayacaklari 172 otel odasindan olusan, göz alici ünitelerimiz ili bir arada hizmet veren ve Sloganimizla bütünlesen bir yasam mekanidir.

Konum itibariyle otelimizin Güneyinde dünya tarihinde önemli bir motif olarak nitelendirilen Hz. Nuh gemisinin karaya oturdugu dag olarak bilinen Cudi Dagi bulunmaktadir. 19800 yillik bir geçmisi olan Tufan hadisesinin nerede noktalandigi bilimsel olarak bilinmekle birlikte, pek çok gezgin ve tarihçinin yapitlarinda Nuhun Gemisinin Cudi Dagi üzerinde durdugu yazilmaktadir. Hz.Nuhun Türbesinin Cizre de olusu, Cizre surlarinin gemi seklinde olmasi, Guti, Babil, Asur kitabe ve kabartmalarindaki bilgiler Tufanin Cudi de noktalandigina isaret etmektedir. Ayrica yüce kitabimiz Kuran-i Kerimin Hud Suresinin 44.ayeti açikça Tufan-Nuh Gemisinin Cudi Daginda durdugunu bildirmektedir. Bu bakimdan Sirnak ili insanligin ikinci kez dogdugu yerdir.

Kültür ve inanç turizminin bir arada oldugu Sirnak ilimize Acar Group Yönetim Kurulu Baskani Sayin Mehmet Emin ACAR tarafindan kazandirilan Sehr-i Nuh Otel Agustos 2011 yilinda hizmete açilmistir. Sadece sizlerin ihtiyaçlarini düsünerek hazirlanan rahat, konforlu, güvenli apart ve otel odalariyla, Caffesi, Restorantlari, Konferans Salonu, Balo Salonu, Bay ve Bayan Spasi, Spor ve Yasam kompleksleri ve birçok ünitesi ile bes yildizli yasam mekaninda sizleri agirlamaktan onur duyacagiz.

SEHR-I NUH OTEL VIZYONU

Yurtiçinde ve yurtdisinda güvenilir bir marka haline gelmek. Bulundugumuz sektörde saglikli büyüme ve gelismeyi sürdürmek. Alternatif turizmde misafirlerimize saglikli hizmet vermek. Bütünlük içinde çesitlenmek otelimizin ileri hedefidir.

SEHR-I NUH OTEL MISYONU

Çevre ve sosyal degerlere saygi göstererek konuklarimiza kendilerini özel hissedecekleri en üst düzeyde hizmet sunmak. Hizmetleri sürekli gelistirerek ve yenilikleri takip ederek saglamak.

SEHR-I NUH OTEL

Açiklik ve Seffaflik, Profesyonellik, Güvenilirlik, Adalet, Verimlilik, Ekip çalismasi, Sevgi ve Saygi, Çevre Bilinci, Hayvan Dostu.

 

 

ENTEGRE SISTEM POLITIKAMIZ

Amaç

Bu politika, sirketimizin sürdürülebilir turizm, kalite, çevre, is sagligi ve güvenligi, ve gida güvenligi alanlarinda taahhütlerini belirlemektedir. Amacimiz, müsteri memnuniyetini artirmak, çevresel etkileri azaltmak, is sagligi ve güvenligi standartlarini yerine getirmek ve gida güvenligini saglamaktir.

Taahhütlerimiz;

Sürdürülebilir Turizm Yönetim Standarti (ISO 21401):

  1. Turizm faaliyetlerimizi çevresel ve sosyal açidan sürdürülebilir bir sekilde yönetmek.
  2. Yerel kültür ve dogal kaynaklari korumak.
  3. Turistlerin deneyimini gelistirmek.

ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Standarti:

  1. Müsteri memnuniyetini en üst düzeye çikarmak.
  2. Sürekli iyilestirmeyi tesvik etmek.
  3. Kalite hedeflerine ulasmak.

ISO 14001:2015 Çevre Yönetim Standarti:

  1. Çevresel etkileri azaltmak.
  2. Atiklari yönetmek ve enerji verimliligini artirmak.
  3. Yasal gerekliliklere uygunlugu saglamak.

ISO 45001:2018 Is Sagligi ve Güvenligi Yönetim Standarti:

  1. Is kazalarini ve meslek hastaliklarini önlemek.
  2. Is sagligi ve güvenligi kültürünü yaymak.
  3. Riskleri yönetmek.

ISO 22000:2018 Gida Güvenligi Yönetim Standarti:

  1. Gida güvenligini saglamak.
  2. Hijyen ve kalite standartlarini uygulamak.
  3. Gida güvenligi risklerini yönetmek.

 

Isletme Yönetimi

Bu politika, tüm çalisanlarimizin ve is ortaklarimizin uymasi gereken bir taahhüttür. Sürekli iyilestirmeyi desteklemek ve bu standartlara uygunlugu saglamak için yönetim olarak gereken kaynaklari saglayacagiz.

 

Genel Müdür

 

 

 

3.Sürdürülebilirlik Ekibi

(Konaklama tesisinde sürdürülebilirk üzerine çalisan birimlerin, yetkilierin bilgileri verilebilir)

 

4.Çevre Etkilerinin Azaltilmasi

  1. Uluslararasi çalisma standartlarina uyumlu sekilde gidilmekte olup, çalisma saatlerimiz molalar dahil toplam 8 saat ve haftalik 45 saati asan çalismalar fazla mesai olarak kayit altina alinmaktadir.
  2. Ücret seviyelerimiz her yil asgari ücretin oranina göre artis göstermekte olup, asgari ücretin altinda çalisanimiz yoktur.
  3. Tüm personellerin girdikleri egitimler katilimci formlari ile kayit altina alinir.
  4. Çalisanlari ise girisleri ayni gün içinde yapilir, primleri zamaninda ve eksiksiz ödenir. Hastalik durumlarinda sigortalarindan yararlanabilirler.
  5. Tesis bünyesinde personellerimiz için özel olarak tasarlanmis, duslar, soyunma odalari ve lavabolar bulunmaktadir. Bu alanlarin temizligi saatlik olarak takip edilmektedir.
  6. Çalisan memnuniyeti için çalisan memnuniyeti anketleri yapilmaktadir.
  7. Çalisan sikâyet mekanizmasi olarak düsün- öner yöntemi ile ilerlemektedir.
  8. Açik kapi politikasi izlenir
  9. Personeller kendi alanlari ile ilgili sertifika ve niteliklere sahiptir.
  10. Personellere çalistiklari alanlarin gerekliligi olan egitimler kurum tarafindan aldirilmaktadir.
  11. Personele is basi yaptiktan sonra departman müdürleri tarafindan isbasi egitimi verilmekte olup, bu egitimler kayit altina alinarak Insan Kaynaklari Departmanina iletilmektedir. Ayrica disarda görmüs oldugu kurs kayitlari veya sirket içi gördügü kurslarin kayitlari yine Insan Kaynaklari Departmaninda saklanmaktadir.
  12. Personel için gerekli görülen tüm belgeler özlük dosyalarinda yer almaktadir.
  13. Tesisin tüm isletme faliyetleri bagli bulundugu belediye ve Turizm Bakanligi kriterleri ve yasalara bagli olarak faaliyetine devam eder.
  14. ISG firmasindan destek alinir.
  15. Satin alma politikasi yeniden kullanilabilir, geri dönüsüme müsait mallari tercih eder.
  16. Toplu alimlar yaparak tek kullanimlik malzeme alimlarindan kaçinir.
  17. Tesisin atik sulari belediyeye atik su sistemine kanalize edilir.
  18. Su tüketimi sürekli olarak izlenir ve takibi yapilir.
  19. Kati atik yönetim yönetim plani mevcuttur. Günlük kati atik miktari ölçülür ve izlenir. Atiklardan yiyecek, kagit, plastik ,pil vb. atiklar ayri ayri depolanarak degerlendirilir. Kati atik ve yiyecekler düzenli olarak hayvan barinaklarina teslim edilir. Atik piller ayrilir ilgili kuruma verilir. Diger plastik ve kagit atiklari Elazig belediye görevlilerine teslim edilir. Tüm ofis ve genel mekanlarda ayri ayri geri dönüsüm kutulari kullanilir. Kullanilmayan yatak /baza ve diger mobilya tarzi esyalar hayir kurumlarina bagislanir.
  20. Konum olarak tesisimiz Otobüs duragi ile karsi karsiya olmasi sebebiyle tek toplu tasima ile tüm turistik yerlere ulasabilir. Misafirler toplu tasimaya yönlendirilir.
  21. Musluklarda tasarruf amaçli perlatör kullanilir.
  22. Genel mekanlarda fotoselli armatürler kullanilir.
  23. Disaridan yerel kaynaklardan su temin edilip aritilarak sistemde kullanilir.
  24. Bahçe sulamalari fiskiye ile yapilir. (Sabah 06:00 ve 22:00 de zamanlayici ayarli 30 dk)
  25. Kullanilan tüm enerji izlenir ve yönetilir. Oda basina kullanilan enerji miktari hesaplanir ve takibi yapilir. Kullanilan miktarlari en aza indirmek için : odalarda Enerji tasarruf sistemi vardir. Tüm gerekli alanlarda fotoselli cihazlar kullanilir. Ayrica kullanilan ampüller en az enerji tüketen fakat daha güçlü aydinlatma saglayan ampüller kullanilir
  26. Dis aydinlatmalar zamanlayici kullanilarak enerji tasarruf edilir.
  27. Isi kaybinin önlenmesi için çift cam sistemi vardir.
  28. Tüm cihaz satin alimlarinda kaliteli ve en az enerji tüketen mallar alinir.
  29. Tesisimizde konaklayan veya outletlerden hizmet alan tüm konuklarimizin deneyimleri için yorumlari son derece degerlidir. Bu konuya hassasiyetle yaklasilir. Tüm veriler degerlendirilir sorunlu noktalar ilgili departman yöneticileriyle paylasilip aksiyon alinmasi saglanir.
  30. Konuyla ilgili olarak özel olarak sispar isimli program satin alinmis ve günlük olarak takibi saglanmistir. Misafirlere mümkün olan en kisa içinde cevap verilir.
  31. Odalarimizda ve genel mekanlarda QR kodlu görseller paylasilmis ve misafir deneyimleri izlenmektedir.
  32. Tüm veriler dijital ortamda kayit altina alinip saklanir.
  33. Tesisimiz yatay mimarisi ve en ince detayina kadar planli ,tüm ihtiyaçlara cevap verecek sekilde insa edilmistir. Genel mekanlarda ihtiyaç olmasi halinde engelli lavabolari vardir. Konaklama yapmak isteyen misafirlerimiz için özel dizayn edilmis engelli odamiz mevcuttur.
  34. Iç raporlarin kagit kullanilarak degil pdf olarak yapilmasi
  35. Gece raporlarinin kagit yerine pdf olarak dagitimi
  36. Iç yazismalarin outlook olarak yapilarak operasyonun yürütülmesi
  37. Otelde eskiyen çarsaf ve havlular Kat Hizmetleri departmani çalisanlari tarafindan temizlik bezi olarak kullanilmaktadir
  38. Mecbur kalinmadikça evraklarin kagida basilmamasi tercihimizdir.
  39. Saunada zaman kontrol paneli bulunmasi
  40. Tuvalet kagitlarinin ve/veya ofis kagitlarinin çevreye duyarli tip kagitlardan kullanilmasi •Tesisin idari islerinde kagit tüketimini en aza indirecek elektronik yazisma, adisyon, fatura portal plus vb. sistemlerin kullanilmasi
  41. Genel dus ve tuvaletlerde, ortak alanlarda tek kullanimlik (sampuan, sabun, dus bonesi, bardak, tabak, çatal biçak takimlari vb.) malzemelerin kullanilmamasi,
  42. Genel dus ve tuvaletlerde, ortak alanlarda tek kullanimlik (sampuan, sabun, dus bonesi, bardak, tabak, çatal biçak takimlari vb.) malzemelerin kullanilmamasi,
  43. Yüzme havuzlarinda uygun hijyenik sonuç için minimum miktarda dezenfektan kullanan otomatik dozaj sisteminin kullanilmasi
  44. Tüm personel genel alanlarinda 19 Lt damacanali su sistemleri kullanilir
  45. Tüm enerji gider raporlari günlük / aylik olarak raporlanir(Su ,Elektrik, Dogalgaz)ve degerlendirmesi yapilir.

SERA GAZI VE KARBON AYAK IZI AZALTMA FAALIYETLERIMIZ

ULASIM:

Otelimizin oldukça merkezi bir konumda olmasi, çalisanlarimizin bir kisminin is yerine yürüyerek ulasmasini saglamaktadir. Ise alimlarda tercih nedenidir. Bu da kisisel sagliga ve dogaya verilen zararin azaltilmasi açisindan bir avantajdir. Ayni yerde ikamet eden çalisanlar, özel araçla gelseler de birlikte seyahat etmeyi tercih ediyor.

ALTERNATIF ULASIM:

Çalisanlarimizdan ise bisiklet ile ulasimini saglayan personellerimiz vardir. Tesisimiz açik otoparkini bu hizmet için kullandirir. Otelimizin çok merkezi konumda olmasi ve tüm ulasim araçlarinin yakinindan geçmesi is görenlerin toplu tasima kullanmasini mantikli kilar(Personel Servisi, Otobüs, Dolmus ve Taksi ). Ise özel araçlariyla gelen kisi sayisi çok azdir.

 

ENERJI TÜKETIMI:

Tesisin çati katinda günes isigindan faydalanmak amaciyla elektrik üretimi için günes panelleri kurulmasi planlanmaktadir.

Yillik Enerji sarfiyati: 810.241 kWh

Yenilenebilir Enerji Üretimi: 362.385 kWh

ENERJI TASARRUFU:

Yöresel gida satin alma tercihi ile son tüketiciye ulasana kadar harcanan enerji ve yakit tasarrufuna katkida bulunur.

ELEKTRONIK ALIMI & TÜKETIMI:

Satin alma departmani, satin alacagi elektronik ürünleri sadece ihtiyaci oraninda satin alir.

  1. •Gida alimlarinda israfi önlemek adina yeteri kadar alim yaparak bozulma, çürüme ve çöpe atilma riskine karsi önlem alir.
  2. •Kagit, cam ve plastik atiklarini yerinde ayirarak geri dönüsüme ve tekrar kullanilmasina destek olur.
  3. •Bahçe peyzajina önem verir ve yesili korur.
  4. •Dogal temizlik ürünlerini tercih eder.
  5. •Tüm elektronik ürünler bozuluncaya kadar kullanilmaya devam eder.
  6. •Gereksiz ve ihtiyaç disi satin alimlar yapilmaz.
  7. •Kullanilmayan isiklarin kapatilmasina özen gösterir ve duyarli davranir
  8. •Sicak/soguk havanin tutulmasi adina odalarda black out perde kullanir.
  9. •Satin alimlarda toplu alimlar yapilir.
  10. •Isi kaybini önleyici olarak döner kapi vardir.
  11. •QR sisteminin artirilmasi kagit tüketimini azaltma faaliyetlerimiz
  12. •Tüm menülerin QR olarak görüntülenmesi
  13. •Guest Directory’lerin dijital olarak görüntülenmesi
  14. •TV kanallarinin listesinin dijital olarak görüntülenmesi

DOGAYA DESTEK ÇALISMALARIMIZ

Dogal aydinlatmali (cam) kahvalti salonu, Lobi oturma alani, vip salonu ve idari ofisler ile enerji tasarrufu saglanmistir.

480 adet agaç ekimi yapilarak agaçlandirma yapilmistir. agaçlarin tamami endemik agaçlardir.

 

ÇEVREYE KARSI SORUMLULUGUMUZ

Dünyamiz gelisen teknolojilerle birlikte hizli bir degisim süreci yasamakta ve bunun sonucu olarak da dogal kaynaklar hizla tükenmektedir. Bireysel ve kurumsal olarak bu durumun farkinda olan bizler kaynaklarin etkin kullanimi, dogaya saygi ve toplumsal degerlere sahip çikma konusunda gerekli özveriyi göstermekteyiz. Bu amaçla yaptigimiz çalismalarin bir kismi asagida listelenmistir.

ATIK YÖNETIMI:

Atik yönetimi, atigin kaynaginda azaltilmasi, yeniden kullanilmasi, özelligine ve türüne göre ayrilmasi, geçici depolanmasi, geri dönüsümü, geri kazanimi, bertarafi, bertaraf islemleri sonrasi izlenmesi, kontrolü ve denetimi faaliyetlerini içerir.

Hotel olarak öncelikle atiklari kaynaginda azaltmayi hedeflemekteyiz. Olusan atiklarimizi çevreye en az zarar prensibini gözeterek yönetmekteyiz. Bu amaçla misafirlerimizden ve çalisanlarimizdan destek talep etmekteyiz.

Tesisimizin çesitli noktalarina konumlandirilan atik ayrisim üniteleri ile misafirlerimizin ve çalisanlarimizin atiklari kaynaginda ayristirmalarina imkan sagliyoruz.

 

KAGIT TÜKETIMI ZALTMA HEDEFI:

Otelimizin ofis çalisanlari kendilerine tahsis edilen kisisel bilgisayarlari ve yerel agi kullanarak pek çok faaliyeti elektronik ortamda yapabilme imkânina

sahiptir. Imza gerektiren isler haricinde çalismalar ve yazismalar elektronik ortamda yapilmaktadir. Uygun olan yazicilarda ve mümkün oldugunca kâgitlar çift tarafli kullanilmaktadir. Otel içinde görülen her türlü ariza elektronik ortamda ilgili departmana bildirilmektedir.  Ofislerde kâgitlar çöpe degil, geri dönüsüm kutusuna atilmaktadir. Kagit ve kartus tüketimini azaltmak için tüm yazicilar degistirilmistir.

 

BITKISEL ATIK YAGLARIN GERI KAZANIMI:

Bitkisel atik yaglarin olusumundan bertarafina kadar çevre ve insan sagligina zarar vermeden yönetimini saglamaktayiz. Bu amaçla otelimizde 2 adet yag tutucu bulunmakta ve üretim sonucu olusan bitkisel atik yaglar ve posalar çalisanlarimizin bilinçlendirilmesi çalismalari ile geri kazanilmaktadir.

2023 yilinda toplam 540 kg bitkisel atik yag, biyodizel üretimi için lisansli firmaya teslim edilmistir.2024 yili Ocak ayina kadar toplam 50 kg teslim edilmistir.

 

TEK KULLANIMLIK PLASTIK AMBALAJLI ÜRÜNLER:

Mümkün oldugunca tek kullanimlik ambalajli ürünler yerine endüstriyel ürünler tercih edilerek ambalaj atigi Miktari azaltilmistir. Yerel ve yakin sirketlerden alimlar önceligimizdir. Odalarda tek kullanimlik sabun, dus jeli, sampuan vb. yerine basmali 0,50-0,75 ml kaplar, bardak yerine cam bardak tercih edilmistir. Restoran ve kafelerde cam bardak kullanilmaktadir.

 

Atik Türleri (KG)     

2023 yili

Kagit atik

1450

Plastik atik

6327

Cam atik

695

Metal Atik

1450

Atik Elektronik Esya

0

Aylik Olusan Toplam Kati Atik (KG)

19071

Aylik toplam konaklayan misafir*geceleme sayisi                            

39203

Misafir/gece basina olusan atik miktari (kgAtik/Misafir.Gece)

6,322547

 

 

DOGAYA DESTEK ÇALISMALARIMIZ:

Saglikli yasami desteklemek ve çevre kirliligini azaltmak için bisiklet ulasimini destekliyoruz. Çalisanlarimiza kapali/güvenli otopark destegi sunuyoruz.

 

ENERJI YÖNETIMI

Enerji kaynaklarinin ve enerjinin verimli kullanilmasini saglamak üzere yürütülen egitim, etüt, ölçüm, izleme, planlama ve uygulama faaliyetlerini içeren bir sistemdir.

Enerji yönetiminde de misafirlerimiz ve çalisanlarimizin destegi ile süreci yönetmekteyiz.

Satin almasi yapilacak ürün ve/veya hizmetlerin üretimi, nakliyesi, kullanimi esnasinda dogal kaynaklarin sürdürülebilirligine olan etkisi göz önünde bulundurularak satin alma tercihleri gerçeklestirilir. Alinacak ekipmanlardaki enerji etiket bilgileri dikkate alinir. Üretimi esnasinda düsük enerji ve su tüketimi olan ürünlerin alimina öncelik verilerek Satin alma kaynakli karbon emisyonu minimuma düsürülür.

 

Tesisimizde 742 adet günes paneli bulunmaktadir. Sicak su ihtiyacinin bir kismi bu panellerden saglanmaktadir. Bu sayede Dogalgaz tüketiminde tasarruf edilmektedir. Otel isletmelerinin elektrik enerjisi tüketiminde iklimlendirme ve aydinlatma büyük pay tutmaktadir. Bu nedenle tesisimizin renovasyon dönemlerinde aydinlatma ve iklimlendirme sistemleri yenilenmis ve enerji verimli

olanlarla degistirilmistir.

Dis mekân aydinlatmalarinda zaman saati kullanilir. Yaz kis saatlerine göre aydinlatma zamanlari ayarlanir. Isitma sistemi pompalari, hidrofor pompalari ve ana klima santrallerinde bulunan frekans invertörleri sayesinde elektrik tüketimi düsürülmektedir. Odalar ve genel mahallerde kullanilan pencerelerde isi yalitimi amaciyla çift cam tercih edilmistir.

 

Tesisimiz alanlarinda tasarruflu aydinlatma elemanlari kullanilarak elektrik tüketimini azaltmak hedeflenmektedir. Genel mekanlarda fotoseller kullanilarak gereksiz su ve elektrik tüketimini önlemek amaçlanmistir. Odalarda kartli sistem kullanilmakta. Soguk oda ve tüm cihazlarin koruyucu ve önleyici bakimlari zamaninda yaptirilmaktadir.

 

Tesisimiz bütün alanlarinda tasarruflu aydinlatma elemanlari kullanilarak elektrik tüketimini azaltmak hedeflenmektedir. Otellerimizin odalarinda kullanilan televizyonlar ve minibarlar düsük enerji tüketimlidir. Misafir odalarinda yer alan mini barlar isinmayi engellemek amaciyla dogrudan günes isigi almayacak sekilde konumlandirilmistir.

 

Enerji tüketimi, her yil devam eden genel azaltimlar elde etmek ve buna bagli karbon emisyonlarini azaltmak için titizlikle izlenir ve tasarruf edilebilecek alanlar tespit edilir. Konuk deneyiminden ödün vermeden azaltmayi kolaylastiran teknoloji ve yenilenebilir enerji sistemlerindeki en son yenilikleri belirlemek için teknik hizmetler ile ekiplerimizi güçlendirmeye devam ediyoruz. Bakim, gözetim ve izleme yoluyla enerji tasarruflarini sürekli analiz ediyor, yeni yatirim projelerimizi de enerji üretimi, çevreye verdigimiz zararin yenilenebilir enerji kaynaklari tercihleriyle azaltilmasi konularini merkeze alarak planliyoruz.

 

Yillik ortalama konaklama basi enerji sarfiyati: 

Elektrik Misafir/gece basina kullanilan elektrik enerjisi: 21,9 (KWH/Misafir.Gece)

Dogalgaz Misafir/gece basina kullanilan dogalgaz enerjisi: 3 (m3/Misafir.Gece):

Motorin Misafir/gece basina kullanilan motorin sarfiyati: 17,9 (Litre/Misafir.Gece):

 

SU YÖNETIMI:

Su kaynaklarinin degerinin farkindayiz. Her yil tüketimi genel olarak azaltmak için çaba göstermeye devam ediyoruz. Tüm su kaynaklari, yerel mevzuata uygun olarak, yerel ortamlar veya nüfus üzerinde olumsuz etki yaratmadan dogru sekilde bertaraf edilir.  Otelimizde;

?Mümkün oldukça az su tüketen peyzaj bitkileri tercih edilmektedir.

?Çalisanlara verilen egitimlerde su kaynaklarinin korunmasinin önemi, tüketime dikkat edilmesi için yapilacaklari anlatip bilinçlenmeye katki saglanir.

?Misafirlere odalarda çarsaf ve nevresim yikama ile ilgili yazilar koyuyoruz.

Yillik ortalama Misafir/gece basina kullanilan su sarfiyati: 1,09 (m3/misafir.gece)

 

MISAFIRLERIMIZ YORUMLARI DEGERLENDIRMELERI:

Misafirlerimizin tüm geri bildirimleri ve memnuniyet oranlari günlük olarak takip edilmekte ve en kisa sürede geri dönüs saglanmaktadir. Bu bildirimler tesisimizin olumlu/olumsuz durumunun tespiti açisindan son derece önemlidir.

Müsteri memnuniyet hedefi: %90 olarak belirtilmistir.

Gerçeklesen Hedef: ort. % 81

Müsteri memnuniyet Anket: % 85

Google:    % 84                                                   Tripadvisor:  % 80

Foursquare:  % 77                                              Otelz:%69

Hotels:   %78                                                       SETURBIZ: %95

 

 

5.Personel ve Çalisma Hayati

Turizm kalitesinin saglanmasinda çalisan faktörünün kritik öneminin oldugunun farkindayiz. Çalisana verilen degerle isletmelerin basarisi dogru orantilidir. Sehri Nuh Otel olarak biz de çalisanlarimizla degerli oldugumuzun bilincinde hareket etmekteyiz ve «Mutlu Çalisan Mutlu Misafir» ilkesi ile paydaslarimiza deger katmaktayiz. Çalisanlarimiza sundugumuz ortamdan baslayarak onlara sagladigimiz sosyal ve yan haklar, ödüllendirilmeler, egitim ve kariyer yönetimi, çalisan güvenligi konularinda sürekli iyilestirmeyi saglamak ana hedeflerimizdendir. Bu dogrultuda çalisanlarimizi kaynak olarak degil, kiymet olarak görmekteyiz. Çalisanlarimiza Isbasi oryantasyon, isg, çevre, sifir atik ve sürdürülebilir turizm konularinda egitimler verildi.

Insan Kiymetleri politikamiz dogrultusunda; cinsiyet, din, dil, yas, inanç, mezhep, etnik köken, irk, bedensel engellilik ve uyruk ayrimi yapmaksizin, yapay engeller, ön yargilar ve tercihlerle engellenmeden tüm çalisanlarina esitlik saglamayi ve esit davranmayi ‘firsat esitligi’ ilkesi olarak tanimlar. Çalisanlarimizin tamami yerelden istihdam saglanmistir.

             Bayan                                          Erkek           

17 KISI                                      37 KISI

       31.48%                                         68.52 %

Yerli istihdam: %100

Çalisan memnuniyet orani: 90 %

 

6.Yapilan Sosyal Çalismalar

  1. Pandemi döneminde saglik çalisanlarina hediye verildi
  2. Pandemi döneminde saglik kurumlarinin çamasir(çarsaf, nevresim) yikama destegi verildi.
  3. Pandemi döneminde hastane, üniversite gibi kurumlarin karantina yerlerine sarf malzeme desteginde bulunuldu
  4. Her yil il merkezindeki belli okul aile birliklerine düzenli bagis yapilmakta
  5. Deprem sonrasi depremzedelere 1 ay ücretsiz konaklama ve yemek saglandi.
  6. 6 Subat Depreminin hemen akabinde arama, kurtarma, enkaz kaldirma islemleri için sirketin tüm is makinalari deprem bölgesine sevk edilmistir.
  7. Deprem bölgesine 5 tir gida ve sarf malzemede gönderilmistir.
  8. Özel günlerde(engelliler günü, kadinlar günü vb.) Konaklama ve konferans ve toplanti salonlarinin kullanimi için indirim uygulanmakta.
  9. Engelli personel istihdami saglanmaktadir.
  10. Otelimizin çevresindeki alanlara agaçlandirma yapilmistir.
  11.  Personellerin dügün nisan gibi organizasyonlarinda özel indirimler uygulanmaktadir.

 

7.Kültürel Çalismalar

  1. Sirnak’in kültürel ve yöresel tanitimi için görsel(video) çalisma yapilmis web ( https://www.sehrinuhotel.com.tr/Sirnak-Tanitim.aspx)  sitesinde yayinlanmistir. 
  2. andemi dönemi saglik çalisanlari için destek videosu https://www.instagram.com/p/B99vg1bhywk/?img_index=1 p
  3. semazen gösterisi ; https://www.instagram.com/p/ezL_5rpNOJ/
  4. Otel lobisinde kültürel varliklarin minyatürleri ve resimleri sergilenmektedir.
  5. Yöre motifine uygun kapilar ve mobilyalar kullanilmistir.
  6. Ramazan ayinda mutfak servis personeli yöresel kiyafet ile servis yapmaktayiz.
  7. Türk kahvesi satisi yapilmaktadir.
  8. Müsterilere Türk hamami hizmeti sunulmaktadir.
  9. Kutlu dogum haftasinda kutlamalara ev sahipligi yapmaktayiz
  10. Yöresel ürünlerin satisi için reyon yapilmis ve tanitim yapilmaktadir. Örn. Bal, yöresel kiyafetler
  11. Otelimizin toplanti salonunu sivil toplum kuruluslarina müsaitlik durumunda ücretsiz tahsis ediyoruz.
  12. Kültürel tanitim için lobide alanlar olusturularak kültürel ve yöresel ürünler kullanilmaktadir.
  13. Salon ve toplanti odalarina yörede bulunan tarihi isimler verilmistir. Örn el Ceziri, Cudi vb.
  14. Yöre tanitimi için Sempozyum, çalistay ve toplantilara ev sahipligi yapmaktayiz. Örn. Beytüssebap ve molla hüseyin betevi semposyumu,